seguidores

Saturday, May 28, 2011

mangsa

assalamualaikum
korang semua dah baca entri kat atas tu kan
ni yang aku nak bagitahu ni
yang ditolong menjadi mangsa
yang tak menolong pun menjadi mangsa
yang ditolong menjadi mangsa sindiket
yang tak menolong,
kereta kena kencing
mercedes pulak yang kena kencing tu
tak pasal-pasal kau dapat 'habuan' tadi
nasib baik tak pekak telinga kau makan tangan tadi
kalau tak, tak taw la aku

tapi,
bukan itu yang buat aku jadi sakit hati
sebab bukan kereta aku yang kena
cuma sindiket pemerdagangan orang ni makin menjadi-jadi
itu buat aku jadi sakit hati
kalau ditolong,
yang dapat untung bukannya yang meminta
yang jadi dalang yang dapat untung
kalau tak ditolong,
budak-budak ni yang kebulor nak makan nanti
aku sebenarnya kesian dengan yang meminta ni
jadi mangsa sindiket
bilalah yang menjadi dalang ni nak insaf
insaflah derr

aku cakap ni untuk area shah alam
khusus kat sek7, sederet pakli kopitiam
dan amnya di dalam malaysia
jadi, kalau korang rase nak menolong
tolonglah dengan ikhlas
korang jugak dapat pahala
bab diorang betul susah or menipu
itu hal diorang dengan Tuhan
kalau yang tak nak memberi tu,
diam-diamkan je
nak mengata pun,
tunggu mereka dah jaoh dari korang
tapi dosa sendiri tanggung yerr
jangan nak kate aku yang menghasut pulak dah
assalamualaikum

No comments: